Вітаємо на сайті Радіо Максимум!

На вказану електронну адресу було надіслано повідомлення для підтвердження реєстрації

Форма для відновлення паролю
Вітаємо, Ваші дані успішно оновлено!

Краще інвестувати в Україну, ніж у США, – найвпливовіша жінка в ІТ Естер Дайсон

  • 1535

Світові медіа стверджують: Естер Дайсон – жінка, яка мотивує і словами, і діями. The New York Times назвав її найбільш впливовою жінкою у сфері інформаційних технологій.

Цьогоріч Дайсон прибула на Lviv IT Arena, у рамках якої розповіла, як правильно будувати бізнес у сфері ІТ.

Радіо 24 пропонує найголовніші тези з її виступу.

Розуміти ринок, на який виходить компанія

Естер Дайсон стверджує: найголовніше – це розуміти потреби клієнта, адже він уособлює ринок.

Розуміння потреб і тих систем, які використовує клієнт, надасть можливість застосувати аналогічні можливості до власного продукту, а отже, користувачу буде значно легше використовувати програмну продукцію.

Саме тому Естер Дайсон радить завжди виходити із власним продуктом на світовий ринок

Оскільки вам потрібно розуміти потреби клієнта, буде значно легше потрапити на світовий ринок з технологію, ніж на ринок зі специфічною культурою чи промисловістю, програмним забезпеченням.

Починати спочатку

Спочатку потрібно дослідити ринок на який виходиш, згодом – потреби клієнта, і лише потім – створювати власний проект.

Якби хтось мене запитав, як потрапити на ринок медичного програмного забезпечення, то я б, ймовірно, відповіла: працювати декілька років у медичній компанії, задля кращого розуміння її проблем, а також шляхів їх вирішення, – стверджує Дайсон.

Одним словом, завжди потрібно розпочинати із низів і помалу просуватись по кар’єрній драбині – так ви краще розумітимете проблеми клієнта, адже самі колись ним були.

Стадії бізнесу

Естер порівнює бізнес із шлюбом, адже, як правило, його засновниками є двоє людей. Тому найголовніше для них – це навчитись працювати один з одним і не дати особистим непорозумінням зруйнувати компанію.

Бюрократія – це недобре, але ми повинні дотримуватись певної структури у компанії. Ще одна важлива річ у бізнесі – розподіл обов’язків. Один із співзасновників повинен перейняти на себе обов’язки технічного директора. Ви повинні розвивати власних працівників разом із компанією, мотивувати їх.

Не бажання стати багатим, а прагнення вирішувати проблеми

Є річ, яка надзвичайно сильно мене хвилює. Як багато людей прагне стати технічним директором, просто заради збагачення. Вони рідко усвідомлюють складність цієї професії та важливість прийняття рішень на посаді. Ще рідше вони задають запитання: яка моя місія, яку цікаву проблему я здолав?

Дайсон стверджує, робота повинна приносити не тільки прибуток, а й задоволення. Своєю професією ви повинні приносити користь, а також бути зацікавлені у ній. Саме цими принципами користується Естер Дайсон, коли приймає важливе рішення.

Це не означає, що ви повинні бути святим і відмовлятись від грошей, але потрібно мати певні життєві переконання й цілі, – запевняє вона.

Бути успішним – не просто

Попри те, що Естер Дайсон відома своїми інвестиційними проектами (вона інвестувала у Flickr, Medstory, Crohnology, Eligible API, Keas, Omada Health, Sleepio, StartUp Health та Valkee), жінка запевняє, – потрібно інвестувати у ринок власної держави. Не всі її інвестиції були вдалими й часто вона чула від компаній, що прогоріли: вибачте, але ми не можемо вам повернути гроші. Тому Дайсон радить не інвестувати у ринок США, а зайнятись вітчизняними продуктами.

Російські компанії мене часто запитують, як перейти на американський ринок. Вони читають про Марка Цукерберга, Х’ю Хефнера, Білла Гейтса і дійсно вважають: якщо інвестуватимуть у проекти США, то легко стануть успішними. Але про що вони не читають у книгах, так це про маленькі компанії, ризики та підводні каміння, які на них чекають. Це надзвичайно конкурентоспроможний ринок: на одну компанію припадає десять аналогів. Тому це важкий ринок для інвестицій. Це не означає що є мало успішних іноземних капіталовкладень, але невдалих є значно більше.

Естер Дайсон запевняє: вкладати в український ринок значно прибутковіше.

У вас є ще так багато секторів, де можна запровадити нові технології. Так, аутсорсинг це важливо, але набагато важливіше – допомогти розбудувати технічну інфраструктуру у власній країні.

Читайте також: 10 мотиваційних фраз Ніка Вуйчича для кожного



пропозиції партнерів
Новини